×

Внимание

Форум находится в режиме только для чтения.

Расширенный поиск

Результаты поиска (Поиск: )

  • микола
  • микола
25 нояб 2008 18:23
микола создал тему: вопрос знатокам

вопрос знатокам

Категория: Тюнинг и аксессуары

насколько сложно самому произвести лифт подвески 2-3 дюйма. сколько стоит сие чудо?
  • SHERIFF
  • SHERIFF
25 нояб 2008 18:13
SHERIFF ответил в теме Налоги

Налоги

Категория: Юридические аспекты

Всем привет. Кто знает подскажите. В Додж Рам 1500 переднее сидение (в сервисной книжке написано 40-20-40, т.е % от общей длины) таможня считает как 3 пассажира по 70 кг. Однако на среднем якобы сидении нет ремня безопасности для взрослого человека, а есть лямка для ребенка. И на подлокотнике нарисован ребенок. Где найти инфу по максимально допустимой нагрузке на это сидение? :(
  • Acidscorp
  • Acidscorp
25 нояб 2008 18:08
Acidscorp ответил в теме C ПЕРВЫМ СНЕГОМ!!!!

C ПЕРВЫМ СНЕГОМ!!!!

Категория: Курилка

Тоже я на ледок первый попал, правда 2 недели назад. Чуть в овраг не ушел через встречку. Скорость после этого упала до 60. :(
ЗЫ: но я пока на лысой резине. Ну никак эту не спалю, чтоб новую вкрячить, хотя лежит в гаражике.
  • Acidscorp
  • Acidscorp
25 нояб 2008 18:03
Acidscorp ответил в теме Налоги

Налоги

Категория: Юридические аспекты

Аспектор писал(а):

пришла бумага из налоговой за 2008 год:
Автомобиль грузовой ДОДЖ РАМ 1500-(налоговая база) 245 л.с.- (налоговая ставка) 35.0-сумма налога 8575.0

Всем бы такое счастье. :laugh:
  • S.T.A.L.K.E.R.
  • S.T.A.L.K.E.R.
25 нояб 2008 17:57
S.T.A.L.K.E.R. ответил в теме 6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????

6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????

Категория: Обсуждение моделей и модификаций

Ram1500 писал(а):

S.T.A.L.K.E.R. писал(а):

Хе-хе а он то по ходу с ЕГР ;)

это да
This engine utilizes cooled exhaust gas recirculation (EGR)

Тогда он хуже 5.9 л.
Называется получите хрень за свои же деньги.
  • Дядя Юра
  • Дядя Юра
25 нояб 2008 17:54
Дядя Юра ответил в теме 6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????

6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????

Категория: Обсуждение моделей и модификаций

S.T.A.L.K.E.R. писал(а):

Хе-хе а он то по ходу с ЕГР ;)

это да
This engine utilizes cooled exhaust gas recirculation (EGR)
  • S.T.A.L.K.E.R.
  • S.T.A.L.K.E.R.
25 нояб 2008 17:52
S.T.A.L.K.E.R. ответил в теме 6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????

6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????

Категория: Обсуждение моделей и модификаций

Хе-хе а он то по ходу с ЕГР ;)
  • B.I.G.boy!!!
  • B.I.G.boy!!!
25 нояб 2008 17:01
B.I.G.boy!!! ответил в теме 6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????

6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????

Категория: Обсуждение моделей и модификаций

Алексей писал(а):



The 2009 Dodge Ram Heavy Duty pickup with the 6.7L Cummins Turbo Diesel engine offers more horsepower, more torque, and enables 2010 emissions compliance while delivering these power/torque increases. The 6.7L Cummins Turbo Diesel engine replaced its 5.9-liter predecessor and provides superior trailer towing, acceleration, throttle response and driveability. It builds on the long tradition of durability of the Cummins Turbo Diesel.

Other feature enhancements are improved combustion, integrated braking, and improved integration of engine and vehicle systems for optimal fuel economy.

Strongest.

In the Dodge Ram Heavy Duty truck, an integrated exhaust brake is available direct from the factory. Utilizing the 6.7L Cummins Turbo Diesel engine's turbocharger, the exhaust brake significantly improves control when towing heavy applications, such as pulling RV fifth wheels and horse trailers, providing added vehicle control and vehicle brake savings by transforming horsepower into braking power. This extends the vehicle brake life, resulting in reduced total cost of ownership. Testing has also shown more than a 30 percent improvement in engine retarding torque at 2000 rpm compared with aftermarket exhaust brakes. In addition, the vehicle features "Smart" tow/haul controls that provide customers with flexibility and increased safety when towing heavy loads.

This engine is rated with 350 horsepower at just 3013 rpm. The 6.7L Turbo Diesel achieves a peak torque of 650 lb-ft at 1500 rpm for the automatic transmission configuration and maintains that peak torque all the way to 2800 rpm (a "best in class" capability for a heavy-duty diesel pickup) and a full 610 lb-ft peak torque for the manual transmission.

Nearly 40 percent of the 6.7L Cummins Turbo Diesel engine parts are carryover, with modifications geared to surpass emissions standards and increase horsepower and torque, while maintaining the durability associated with Dodge and Cummins. The in-line six-cylinder product has fewer components than V8 engines. Fewer parts translates into fewer opportunities for things to go wrong. And it's been thoroughly tested through every stage of development for over eight million customer equivalent miles to ensure dependability and durability in every kind of work environment.

Cleanest.

This engine utilizes a third-generation HPCR fuel system and has pressure capability of up to 1800 bar (26,000 psi). It is a highly flexible system that achieves a total package of lower Noise, Vibration, Harshness (NVH), reduced emissions and improved fuel economy. This engine utilizes cooled exhaust gas recirculation (EGR) and other air-handling concepts, including Cummins own proprietary sliding-nozzle Variable Geometry Turbocharger to give optimum boost level as a function of engine rpm and load. The multi-injection-capable fuel system is then used to manage in-cylinder conditions to limit emissions. The product also has a particulate filter that reduces particulate matter (PM) level by 90 percent to meet EPA regulations.

Leapfrogging the competition, the 6.7L Turbo Diesel engine met the more stringent 2010 EPA NOx standard a full three years ahead of the requirements. Cummins is the first diesel engine manufacturer to have a product certified to the 2010 EPA heavy-duty engine standards for oxides of nitrogen (NOx) and particulate matter (PM) emissions, making it the cleanest heavy-duty diesel engine available in North America.
Cummins fully supports the development of renewable energy sources. This engine's fuel system has the ability to run with B5 Biodiesel as standard. The engine has also been designed to operate on Ultra-Low Sulfur Diesel Fuel (15-ppm sulfur).

Quietest.

As an added bonus, this engine is 3dBa quieter (~1/2 the engine noise than the 5.9-liter Turbo Diesel at all points on the engine speed operating range). The 6.7-liter engine incorporates several features that contribute to a 50 percent quieter engine and significant reduction in cabin sound levels, increasing the vehicle's overall refinement. This provides owners with the quietest engine in the heavy-duty diesel pickup truck market.



Ну допустим что понятно через слово....но кто-то может ответить на вопросы которые изложены в этой теме?

Это понятно что он Тише, Чище и Мощнее, но это и так понятно!!! Интересны то и др аспекты, например непонятно сколько он жрет на самом деле, и уж ты никак не узнаешь из МАНУАЛА, как его затюнить и какие последствия этого???сколько жрать будет и насколько будет шустрее, да и как его вообще можно побыстрому разогнать? Много вопросов...

И если он на самом деле кушает по городу 19л. а 5.9 кушает 13-14л., то еще не известно что лучше...если и тот и др. можно довести до ума, но какими трудозатратами т.п.
  • опричный
  • опричный
25 нояб 2008 16:56
опричный ответил в теме Налоги

Налоги

Категория: Юридические аспекты

пришла бумага из налоговой за 2008 год:
Автомобиль грузовой ДОДЖ РАМ 1500-(налоговая база) 245 л.с.- (налоговая ставка) 35.0-сумма налога 8575.0
  • B.I.G.boy!!!
  • B.I.G.boy!!!
25 нояб 2008 16:50
B.I.G.boy!!! ответил в теме 6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????

6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????

Категория: Обсуждение моделей и модификаций

Филипп писал(а):

ладно притащу в декабре мегу с 6,7 сам скажу что да как)


Слушай, а ты в Москве?
А то очень бы хотелось посмотреть, да прокатиться на "МЕЧТЕ"!!!)):cheer:
  • Voffka
  • Voffka
25 нояб 2008 16:21
Voffka ответил в теме Ксенон...

Ксенон...

Категория: Тюнинг и аксессуары

Многие этого не любят, но я на биксенон пустил параллельную проводку на 2 тумблера и не парюсь, а на моргание кнопочку вывел. Штатные лампы остались в своих разъёмах, на них одел защитные колпачки, поэтому их довольно быстро можно вернуть обратно. Ближний раздрожает даже встречные грузовики.
  • опричный
  • опричный
25 нояб 2008 15:56 - 25 нояб 2008 16:00
опричный ответил в теме Нужна помощь по доставке з/ч

Нужна помощь по доставке з/ч

Категория: Поиск и покупка в США

после месяца ожидания заявили: "электродвигателя дополнительного вентилятора охлаждения в Америке нет" (Академия+)
даже не позвонили не извенились-сам приехал поинтерисовался-хоть предоплату вернули!
  • Филипп
  • Филипп
25 нояб 2008 11:41
Филипп ответил в теме 6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????

6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????

Категория: Обсуждение моделей и модификаций

ладно притащу в декабре мегу с 6,7 сам скажу что да как)
  • Melnik
  • Melnik
25 нояб 2008 11:33
показано 356836 - 356850 из 365610 найденных результатов.