Важно Внимание RECALL
- Zhelezjakka
- Не в сети
- Член Клуба
- Сообщений: 1967
- Спасибо получено: 795
В мае вышел RECALL по системам безопасности .
Рекомендую провериться => www.mopar.com/en-us/my-vehicle/recalls/search.html
ps\ предлагаю здесь оповещать о выходе recall'ов
- silver31
- Не в сети
- Завсегдатай
- Сообщений: 667
- Спасибо получено: 185
- El Cho
- Не в сети
- Осваиваюсь на форуме
- Сообщений: 56
- Спасибо получено: 10
Официалы по реколам специализируются. Мне в Махоре на цветочном делали, записываться нужно.silver31 пишет: Доброго дня! Подскажите пожалуйста, где в Москве можно быстро и качественно исправить RECALL и нужно ли для этого заранее записываться к исполнителю?
Отправлено с моего BBB100-2 через Tapatalk
- Zhelezjakka
- Не в сети
- Член Клуба
- Сообщений: 1967
- Спасибо получено: 795
silver31 пишет: Доброго дня! Подскажите пожалуйста, где в Москве можно быстро и качественно исправить RECALL и нужно ли для этого заранее записываться к исполнителю?
В любом дилерском центре Chrysler
Я делаю в "Ирбисе", что на 47 км мкад
- udalman
- Не в сети
- Давно я тут
- Сообщений: 388
- Спасибо получено: 87
Наткнулся на новость о новом RECALL.
Под отзыв попали пикапы Ram 2500, 3500, 4500 и 5500, выпущенные с заводов компании в период с 2013 по 2017 год на которых установлен дизельный двигатель V8.
Под отзыв попали 443 тыс. 712 автомобилей.
Производственный дефект был обнаружен в подшипниках водяного насоса, при работе они могут перегреваться и стать причиной возгорания.
Обладатели данных авто проверьте себя для успокоения!!!
Всем удачи на дорогах!!!
- takeshi
- Не в сети
- Член Клуба
- Сообщений: 2387
- Спасибо получено: 879
Возгорание из-за заклинившей помпы?
- udalman
- Не в сети
- Давно я тут
- Сообщений: 388
- Спасибо получено: 87
takeshi пишет: Дизельный V8 ?
Возгорание из-за заклинившей помпы?
так в статьях написано!
"Под возгоранием производитель подразумевает как появление открытого пламени, так и появление запаха гари" - цитирую дословно!
- Stel
- Не в сети
- Завсегдатай
- Сообщений: 721
- Спасибо получено: 43
- Zhelezjakka
- Не в сети
- Член Клуба
- Сообщений: 1967
- Спасибо получено: 795
Safety Defect/Non Compliance Description and Safety Risk
The fault handling strategy of the Engine Control Module (ECM) or PCM software in the affected vehicles does not remove positive torque requests from the engine controller if the CAN-C bus stops communicating while the cruise control is requesting positive torque. If the CAN-C bus stops communicating the cruise control may maintain current vehicle speed or possibly accelerate. If the driver does not shift to neutral or apply the brakes to stop the vehicle this condition can cause a vehicle crash without warning.
Repair Description
Inspect the software level of the ECM/PCM and, if necessary, perform a software flash on the ECM/PCM of affected vehicles to improve the fault handling so that if the CAN-C bus does stop communicating any active torque requests will be cleared
проверяемся
- Plantaciy
- Не в сети
- Осваиваюсь на форуме
- Сообщений: 138
- Спасибо получено: 23
- Plantaciy
- Не в сети
- Осваиваюсь на форуме
- Сообщений: 138
- Спасибо получено: 23
- Евгений
- Не в сети
- Осваиваюсь на форуме
- Сообщений: 172
- Спасибо получено: 45
March 08, 2018
FCA Recall #
U04
NHTSA Recall #
18V-160
Safety Defect/Non Compliance Description and Safety Risk
The front fuel tank strap frame T -Slot bracket on the above-mentioned vehicles may corrode permitting the front fuel tank strap to detach. With the front fuel tank strap detached, the rear strap primarily secures the fuel tank, however, the front of the fuel tank may be allowed to lower several inches. Detachment of the front fuel tank strap could potentially allow the front of the fuel tank to make contact with the ground, increasing the risk of a fuel leak. A fuel leak in the presence of an ignition source could result in a fire.
Repair Description
FCA US will conduct a voluntary safety recall to install a fuel tank strap reinforcement bracket on all of the involved vehicles. If the fuel tank strap is found to be disconnected from the original frame bracket, the front and rear fuel tanks straps as well as the locking nuts, will be replaced.
- Stel
- Не в сети
- Завсегдатай
- Сообщений: 721
- Спасибо получено: 43
HOW DO I RESOLVE THIS IMPORTANT SAFETY ISSUE?
FCA will repair your vehicle [2] free of charge (parts and labor). To do this, your dealer will
replace the BTSI. In addition, your dealer will require your vehicle for proper check-in,
preparation, and check-out during your visit. Your time is important to us; please be aware that
these steps may require more time. The estimated repair time is one hour. We recommend that
you schedule a service appointment to minimize your inconvenience. Please bring this letter
with you to your dealership.
Чего с этим делать дальше?
- Andrey
- Не в сети
- Эксперт
- Сообщений: 1597
- Спасибо получено: 407
Stel пишет: Пробил свой, выдал T79/NHTSA 17V-821 , говорится о каком-то штифте на коробке...
HOW DO I RESOLVE THIS IMPORTANT SAFETY ISSUE?
FCA will repair your vehicle [2] free of charge (parts and labor). To do this, your dealer will
replace the BTSI. In addition, your dealer will require your vehicle for proper check-in,
preparation, and check-out during your visit. Your time is important to us; please be aware that
these steps may require more time. The estimated repair time is one hour. We recommend that
you schedule a service appointment to minimize your inconvenience. Please bring this letter
with you to your dealership.
Чего с этим делать дальше?
Понимать, что на твоей машине есть риск снять коробку с паркинга, не нажимая тормоз
www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https...Mw045gWuz4gnQxUFvBxH
Либо самому купить запчасти и поменять, либо к диллеру на бесплатное устранение дефекта.
да. И штифт не на коробке, а в рулевой колонке. Стопор на кочерге. Суть - когда жмешь тормоз, электромагнит вытаскивает штифтик, который удерживает кочергу от перемещения
- 555 (Сергей)
- Не в сети
- Правление
- Сообщений: 8694
- Спасибо получено: 2460